01-02-18

European Radio Show focuste op digitale radio

European Radio Show focuste op digitale radio

Radioprofessionals verzamelden drie dagen in Parijs

 

Parijs was van 25 tot 27 januari opnieuw de gaststad van de jaarlijkse European Radio Show, een beurs die intussen ruim tien jaar bestaat en die op drie dagen zo’n 6.000 radioprofessionals over de vloer krijgt.

european-radio-show-800x414.png

De beurs, met meer dan 100 exposanten, was vroeger bijna uitsluitend gericht op de Francofone landen, maar gaat sinds 2017 nadrukkelijker de Europese toer op. Toch blijft 75 procent van de uiteenzettingen Franstalig.

Na Québec (2014), Zwitserland (2015), België (2016) en het Verenigd Koninkrijk (2017) staan dit jaar de Scandinavische landen, met Noorwegen voorop, in de schijnwerpers.

Uiteraard ging het daarbij in hoofdzaak over de langzaam maar zekere overstap van FM naar DAB+. Voor de eerste 1.500 beursbezoekers die een radiostation op AM, FM of DAB vertegenwoordigden, lag er zelfs een gratis DAB+ toestel klaar. Op zich wel opmerkelijk voor een land als Frankrijk, waar DAB+ momenteel nog eerder in de kinderschoenen staat.

Voorts ging het ook uitgebreid over podcasts en smartspeakers en hoe die het toekomstige luistergedrag steeds meer gaan helpen (mee)bepalen.

Naast het louter technische luik over radiozenders en studioapparatuur had de beurs ook een groot aanbod op vlak van imaging, jingles

Op deze beurs werd ook volop de nieuwe domeinextensie «.radio» gepromoot. De domeinnaam wordt officieel op 1 maart 2018 gelanceerd, al lijkt die zich niet te lenen tot de radiostations met de kleinere beurzen.

De brochure van de beurs met alle standhouders en het programma vind je hier

 

 

radiovisie-logo-klein.png.jpg

 

 

Tijdsbalkje rood.gif

00:00 Gepost door Pieter Van Banden in Algemeen | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

De commentaren zijn gesloten.