05-01-18

Radio PROS maakt verwachtingen waar.

Radio PROS maakt verwachtingen waar.

 

Overstap van FM band naar uitsluitend internet is groot succes!

 

 

Radio PROS leeft en zit diep verankerd in de harten van zijn luisteraars, de band is sterk en hecht, dit blijkt nu opnieuw duidelijk uit het grote succes van de overstap van de FM band 105.80 naar uitsluitend internet.

 

Pros sticker WIT website.jpg

 

Radio PROS kreeg van minister Sven Gatz geen nieuwe erkenning om te mogen blijven uitzenden op de FM band en op 1 januari maakte radio PROS als dusdanig de overstap naar uitsluitend internet. Hiermee verdween radio PROS definitief uit de ether, hiermee verdween radio PROS na decennia noodgedwongen van de FM band, hiermee verdween radio PROS voor de zovele trouwe luisteraars van hun geliefde frequentie 105.80 FM.

 

Reeds vele luisteraars maakten gebruik van het internet om hun favoriete radio te beluisteren en gezien de voorbereidingen van het bestuur en de medewerkers van radio PROS, is het succes van de overstap niet onverwacht en absoluut meer dan verdiend. Alles werd in het werk gesteld om de overstap mogelijk te maken, onder meer werd hulp geboden bij de installatie van internetradio’s bij de luisteraars.

 

Radio PROS toonde in het verleden dikwijls zijn warme hart door de talrijke acties die op poten werden gezet, recentelijk mochten nog meer dan 100 kinderen een gratis geschenk van 25 euro ontvangen op het Sinterklaasfeest. Nu blijkt overduidelijk de appreciatie van de luisteraars, radio PROS heeft een plaats veroverd in hun hart, de luisteraars tonen nu van hun beurt dat zij radio PROS een warm hart toedragen en blijven massaal luisteren via internet naar hun favoriete radio.

 

Het bestuur van radio PROS werkt momenteel aan een plan om de luisteraars te voorzien van een internetradio aan een zeer gunstige prijs en zelfs gratis wanneer zij aan bepaalde criteria voldoen, meer informatie hierover zal volgen via jullie favoriete radio.

Heeft u momenteel een internetradio en heeft u problemen met de installatie ervan, neem gerust contact op met radio PROS.

 

De programmering van radio PROS wijzigt niet, alle programma’s blijven behouden en de luisteraars kunnen nog steeds bellen naar 070 22 22 50. Onthoud dit nummer, want vanaf februari worden er een aantal gratis internetradio’s weggegeven!

 

Radio PROS toont opnieuw zijn sterkte, radio PROS gaat door, radio PROS is er voor zijn luisteraars.

Radio PROS leeft meer dan ooit!

 

Radio PROS Leistraat 5 9450 Heldergem is telefonisch te bereiken via 070 22 22 50 en te beluisteren via internet.

 

Anja Sonck

 

Luisteren kan alleen nog sedert 1 januari via internet en wel via livestream én videostream !
Luisteren naar radio PROS kan via iphone, ipad, laptop, pc, internetradio, proximus TV, smart tv, en zelfs in de wagen kan je reeds overal PROS luisteren.
Hou deze pagina in de gaten want binnenkort vertellen we hier meer hoe je alles kan installeren om te luisteren in digitale kwaliteit.

 

Tijdsbalkje rood.gif

11:20 Gepost door Pieter Van Banden | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

Radio Koraal: project met een aparte dimensie

Radio Koraal: project met een aparte dimensie

Radio voor en door mensen met een beperking

 

Lekker werken of je huiswerk maken en intussen luisteren naar Radio Koraal. Binnenkort is dat voor alle cliënten, leerlingen en medewerkers van Koraal mogelijk. Het radioproject is een onderdeel van Koraal Media. Een dagbesteding die begon bij hun locatie Op de Bies (Koraal regio Parkstad), en inmiddels is doorontwikkeld. Het is een veilige omgeving waar cliënten werken met fotografie, film en binnenkort dus ook dagelijks eigen radio-uitzendingen verzorgen in een professionele radiostudio.

Studio-Koraal-Media-2-800x445.jpg

Binnen de Koraal-organisatie staan mensen met een beperking of belemmering op verstandelijk, lichamelijk en/of psychosociaal gebied centraal. Zij zijn actief op de terreinen jeugdzorg, verstandelijk gehandicaptenzorg, speciaal onderwijs en arbeidsparticipatie. Koraal Media biedt dagbesteding aan mensen met autisme of andere beperkingen.

Een bijzondere activiteit van Koraal Media was het eigen Glazen Huis dat van 14 tot en met 17 december op de locatie Op de Bies in Landgraaf (Koraal regio Parkstad) stond. Cliënten die veel ervaring hadden als DJ werden in het Glazen Huis opgesloten en draaiden non-stop muziek voor het goede doel. Dit jaar was dit de aanleg van een beweegtuin om cliënten te stimuleren gezond bezig te zijn. In 2017 heeft het Glazen Huis van Koraal  € 3.523,60 opgehaald. 

Studio-Koraal-Media-1.jpg

Binnenkort gaat Radio Koraal de lucht in en kan iedereen via een speciaal ontwikkelde Koraal-app genieten van interviews en Koraal-journaals gemaakt door het team van Koraal Media. Maar natuurlijk draaien ze ook gewoon lekkere muziek en kan de luisteraar verzoekplaatjes aanvragen.

Het Koraal Mediateam maakt naast filmpjes, ook professionele opnames voor externe opdrachtgevers. Zo is Roda JC Kerkrade een vaste klant. Er wordt een uniek, integraal aanbod van zorg, onderwijs én arbeid voor mensen met een complexe problematiek aangeboden, waarbij de ondersteuning van cliënten en leerlingen in elk van hun levensdomeinen (wonen, leren, werken) op elkaar wordt afgestemd.

Koraal heeft een dertigtal locaties die zijn ingedeeld in zes regio’s in Limburg en Noord- Brabant. Daarnaast is er een landelijk werkend expertisecentrum waarin alle specialistische kennis gebundeld wordt. Er wordt aan ruim vijfduizend dagelijkse cliënten ondersteuning en advies geboden. Er zijn 3.500 medewerkers werkzaam.

Bron: Koraalgroep

radiovisie-logo-klein.png.jpg

Tijdsbalkje rood.gif

00:00 Gepost door Pieter Van Banden in Algemeen | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

Oostende: eerste ‘uitzending’ van Radio Onderstroom

Oostende: eerste ‘uitzending’ van Radio Onderstroom

Was voor het eerst op 23 december voor het eerst vanuit de lokale bib

 

Radio Onderstroom, de naam is enigszins misleidend, is een podcast-project van, door en voor Oostendenaars. Het initiatief komt van de vzw Klein Verhaal en de Bibliotheek Oostende. De bedoeling is om een radioplatform te ontwikkelen voor inwoners van de Koningin der Badsteden tussen achttien en dertig jaar jong. Krant van West-Vlaanderen/Zeewacht sprak met één van protagonisten.

naamloos.png

Michiel De Baets. “Momenteel hebben we al een groep van een 25-tal jongvolwassenen. Daar zitten muzikanten en poëten tussen maar ook mensen die het maken van radio willen leren. Er komen sowieso drie afleveringen van een podcast. Daarbij gaan we ons tijdens de eerste aflevering focussen op jongerencultuur. In de tweede aflevering gaan we op zoek naar nieuwkomers in Oostende en stellen ons de vraag: vanaf wanneer ben je geen nieuwkomer meer? De derde aflevering wijden we volledig aan Oostende zelf. We gaan op zoek naar wat er verdwijnt en wat er eventueel in de plaats komt. De eerste aflevering wordt gelanceerd op 23 december in de bibliotheek. Aan de tweede wordt nog volop gewerkt. Die wordt in het voorjaar 2018 gelanceerd, samen met de derde aflevering.”

groep.jpg

“Eens de drie afleveringen afgerond zijn gaan we kijken of we effectief kunnen doorgroeien naar een beetje programmering en of we eventueel live radio kunnen brengen in de toekomst. Radio Onderstroom duurt in principe drie jaar, althans daar hebben we toch de middelen voor. De bibliotheek speelt een grote rol. We willen vooral weten hoe die er in de toekomst zal uitzien. Het leek een goed idee om daar een radio aan te koppelen. Met radio kan je eigenlijk gelijk waar naartoe. We kunnen radio maken bij studenten in Gent, we kunnen ook opnames doen bij mensen thuis. We proberen een zo groot mogelijke mix in onze doelgroep te steken.

“Voorlopig doen we alles digitaal. De podcast zal kunnen gedownload worden via onze website. In de bibliotheek komt er ook een installatie waarbij de mensen een koptelefoon kunnen nemen met een ingebouwde mp3-speler. Terwijl ze op zoek zijn naar het ideale boek kunnen ze luisteren. Als we positieve reacties krijgen na de drie afleveringen dan gaan we moeten kijken of we met de groep eventueel live radio kunnen maken. Als dat lukt kunnen we misschien wel eens proberen om een frequentie te verkrijgen, wat niet zo evident meer is. Maar ook digitale media biedt veel mogelijkheden. We kunnen ook live uitzenden via Facebook. Maar eerst concentreren we ons op de eerste drie afleveringen, daarna zien we wel wat de mogelijkheden zijn. We willen nog niet te ver vooruit lopen”.

Zaterdag 23 december werd de eerste aflevering van de OnderStroom-podcast gelanceerd. Vanaf 14:45 uur was iedereen welkom in de bibliotheek van Oostende. DJ Gueush draaide deze namiddag door en zette een blokparty in gang. Zijn DJ-set was live te volgen via de website.

° Radio Onderstroom
° Luisteren naar Radio Onderstroom

radiovisie-logo-klein.png.jpg

 

 

Tijdsbalkje rood.gif

00:00 Gepost door Pieter Van Banden in Vrije tijd | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

NL:Jonge kijker verlaat lineaire tv sneller dan gedacht

NL:Jonge kijker verlaat lineaire tv sneller dan gedacht

 

De jongere generaties keren lineaire tv veel sneller en massaler de rug toe dan aanvankelijk werd gedacht. Ondertussen doen programma's voor senioren het juist steeds beter.

tv-kijken-kinderen-schadelijk-huisarts.jpg

Directeur Taco Rijssemus van tv-producent IDTV stelt dat de verschuiving van lineair naar online momenteel in een tempo plaatsvindt dat niemand had verwacht. Dit stelt hij tegenover frank.nl. De traditionele zenders maken zich om die ontwikkeling zorgen. "Het gaat nu heel hard. Onder de broadcasters die ik spreek, zijn hele grote zorgen omdat ze mensen tussen 20 en 34 jaar nauwelijks nog kunnen bereiken. Het gaat echt veel sneller dan we dachten vijf jaar geleden." De TV-zenders, producenten en adverteerders moeten kortom de ontwikkelingen nauwkeurig volgen en daar op inhaken. Dat dit niet altijd gebeurt, bleek recent nadat de NPO een noodkreet slaakte over het mislopen van tientallen miljoenen aan advertentie-inkomsten. Dit wijt de NPO aan de opkomst van het online tv kijken.

old-tv-set.jpg

Toch scoren de lineaire tv-zenders nog heel hoog en soms zelfs hoger dan ooit met tv-programma's die zich richten op een oudere doelgroep van boven de veertig jaar. Zenders als NPO 1 en NPO 2 trekken vooral oudere kijkers, maar ook SBS en RTL richten zich met commercials nadrukkelijk nu ook op een doelgroep van boven de vijftig jaar. De nostalgische zender ONS is ook een voorbeeld van het succes bij de oudere kijker. ONS haalde deze week een nieuw kijkcijferrecord met ruim een half miljoen kijkers. De stijgende kijkcijfers bij de tv-zender tonen volgens ONS eens te meer aan hoezeer de seniorenmarkt in de lift zit.

 

TotaalTV (Jan-Hein Visser)

 

Tijdsbalkje rood.gif

00:00 Gepost door Pieter Van Banden in Algemeen | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |