19-09-17

Over de vier netwerkradio’s in Vlaanderen

Over de vier netwerkradio’s in Vlaanderen

 

De nieuwe radiozender van SBS Belgium krijgt de naam S-Radio en gaat de interactie aan met de luisteraar. De radiozender kreeg op 15 september j.l. het groene licht van de Vlaamse overheid om vanaf januari 2018 te mogen uitzenden via een FM-netwerk in Vlaanderen.

 

AAEA.jpg

 

De Vlaamse mediaminister Sven Gatz heeft op 15 september bekend gemaakt welke radiozenders mogen gaan uitzenden via de vier netwerkradio’s in Vlaanderen. Het gaat om S-Radio, VBRO, Hit! en Stadsradio Vlaanderen.

 

Met de komst van S-Radio gaat de wens van SBS Belgium om een eigen radiozender te starten alsnog in vervulling. S-Radio wordt een zender voor een algemeen publiek. Deze zender zal 24 uur per dag, zeven op zeven dagen uitzenden. Muziek wordt afgewisseld met nieuws, informatie en entertainment.

 

“S-Radio wil sterk inzetten op interactiviteit met de luisteraars en zal een ruim aanbod van allerlei muzikale genres uitzenden.”, aldus minister Gatz. Het FM-pakket heeft een theoretisch bereik van 65 procent van de Vlaamse bevolking.

 

VBRO is al actief op de Vlaamse radiomarkt via diverse FM-frequenties en DAB+. Volgens minister Gatz heeft VBRO “de ambitie om Vlaamse artiesten en in het bijzonder Vlaamse populaire muziek een volwaardige plaats te bezorgen in het muzikale cultuurlandschap.” VBRO krijgt een FM-pakket heeft een theoretisch bereik van 57 procent van de Vlaamse bevolking.

 

HIT! gaat zich richten op de vrouwen in Vlaanderen en gaat hiervoor de samenwerking aan met onder andere het vrouwenblad Flair!. De radiozender is nu al actief via diverse FM-frequenties in Vlaanderen. Het nieuwe FM-pakket heeft een theoretisch bereik van 42 procent van de Vlaamse bevolking.

 

Stadsradio Vlaanderen wil de brug slaan tussen de lokale radio en de landelijke radiozenders. “Een eigen nieuwsdienst zal sterk inzetten op lokale invalshoeken in het ontvangstgebied, met bijvoorbeeld niet alleen algemene journaals maar ook elk uur provinciaal en stedelijk nieuws. De zender wil zich ook laten opmerken met live-uitzendingen en als organisator van evenementen.”,aldus de minister.

 

Mediamagazine.nl

 

Lees ook: Nieuwe commerciële radio voor vrouwen op komst (Sven Gatz website)

 

1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg

 

Tijdsbalkje rood.gif

 

00:00 Gepost door Pieter Van Banden in Algemeen | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

De commentaren zijn gesloten.