20-06-17

Eurosport en splitscreen reclame

Eurosport en splitscreen reclame

 

Eurosport krijgt nogal eens kritiek over de regelmatige reclameonderbrekingen tijdens sportwedstrijden. De sportzender zegt op geen andere manier reclames uit te kunnen zenden.

 

Hd-Decoding-Split-Screen-Bar-Type-Double.jpg

 

Bij veel commerciële sportzenders in Europa wordt live verslag van sportevenementen gedeeltelijk onderbroken door zogenaamde splitscreen reclame. Hierbij wordt het beeld in twee delen gesplitst. Op het ene deel blijft het live beeldverslag van het sportevenement doorlopen. Op het andere deel wordt de reclame in beeld en geluid uitgezonden. Dat zou in theorie een oplossing voor het Eurosport-probleem kunnen zijn.

 

Op VTM,Q2 en VIER heeft u dat hoogst waarschijnlijk zelf al gemerkt.Daar wordt splitscreen reclame toegepast.

 

Maar Eurosport laat aan mediawebsite DeRots weten dat het voor hen niet is toegestaan om splitscreen reclame uit te zenden. Eurosport heeft zijn zetel in Frankrijk en dient zich derhalve dus ook aan de Franse wetgeving te houden. Deze staat splitscreen reclame niet toe. Ook Eurosport Benelux dient zich aan deze regelgeving te houden. Eurosport heeft de komende drie jaar voor alle Italiaanse wielerwedstrijden voor Vlaanderen en Nederland de exclusieve uitzendrechten. En dus blijven wielerliefhebbers (en anderen) de komende tijd vaker met wat nonchalante reclameonderbrekingen opgescheept zitten.

 

TotaalTV (Jarco Kriek)

 

Tijdsbalkje rood.gif

00:00 Gepost door Pieter Van Banden in Algemeen | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

De commentaren zijn gesloten.