06-04-17

Splitscreen reclame niet via Eurosport

Splitscreen reclame niet via Eurosport

 

Eurosport kreeg onlangs kritiek over de regelmatige reclameonderbrekingen tijdens de jongste editie van de wielerklassieker Milaan – San Remo. De sportzender liet even later weten op geen andere manier reclames uit te kunnen zenden.

 

Eurosport_logo.png

 

Bij veel commerciële sportzenders in Europa (ik denk hier b.v.aan VTM,VIER...in Vlaanderen) wordt live verslag van sportevenementen gedeeltelijk onderbroken door zogenaamde splitscreen reclame. Hierbij wordt het beeld in twee delen gesplitst. Op het ene deel blijft het live beeldverslag van het sportevenement doorlopen. Op het andere deel wordt de reclame in beeld en geluid uitgezonden. Dat zou in theorie een oplossing voor het Eurosport-probleem kunnen zijn.

 

Maar Eurosport laat aan mediawebsite DeRots weten dat het voor hen niet is toegestaan om splitscreen reclame uit te zenden. Eurosport is in Frankrijk gezeteld en dient zich derhalve aan de Franse wetgeving te houden. Deze staat splitscreen reclame niet toe. Ook Eurosport Benelux dient zich aan deze regelgeving te houden.

 

Eurosport heeft de komende drie jaar voor alle Italiaanse wielerwedstrijden in Nederland en Vlaanderen de exclusieve uitzendrechten. En dus blijven wielerliefhebbers de komende tijd vaker met (vervelende) reclameonderbrekingen opgezadeld.Splitscreen reclame had een mooie oplossing kunnen zijn.

 

TotaalTV (Jarco Kriek)

 

Tijdsbalkje rood.gif

00:00 Gepost door Pieter Van Banden in Algemeen | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

De commentaren zijn gesloten.