13-02-17

Krijgen Philips Smart TV's ongevraagd reclame in beeld?

Krijgen Philips Smart TV's  ongevraagd reclame in beeld?

 

Alle modellen internettelevisies van de laatste jaren krijgen een update waardoor ze geschikt zijn voor het in beeld brengen van reclame. TP Vision gaat reclames aanbieden in het menu van de televisie. Ook bij het openen van een app wordt de gebruiker ongevraagd en ongewild op reclame getrakteerd. De op Philips-televisies zichtbare reclame kan per land en tijdstip verschillen. De NOS meldde onlangs dat dit nog maar de eerste stap is in het stappenplan van TP Vision. De volgende stap is het personaliseren van de reclames naar aanleiding van het kijkgedrag.

 

smart.jpg

 

De fabrikant zegt veel over het kijkgedrag van gebruikers van door hen gefabriceerde internettelevisies te weten. Zo houdt de televisie bij naar welke zender gekeken wordt en van welke apps gebruik wordt gemaakt. Het nieuwe reclamesysteem wordt op dit moment getest op modellen uit 2013 die hiervoor een update hebben gehad. TP Vision gaat in de komende tijd stapsgewijs modellen vanaf 2014 tot aan de huidige modellijn van de reclame-update voorzien. Hieruit kan worden geconcludeerd dat ondersteuning van internettelevisies gemaakt voor 2013 wordt geminimaliseerd. Het bedrijf dat voor TP Vision de reclametoevoeging technisch mogelijk maakt, zegt dat andere fabrikanten van Smart TV’s ook plannen hebben om reclame op televisies te gaan aanbieden.

 

TotaalTV (Gijsbert de Fokkert)

 

Tijdsbalkje rood.gif

00:00 Gepost door Pieter Van Banden in Algemeen | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

De commentaren zijn gesloten.