23-10-16

Nog een nieuwe TV zender op komst n.l.Viceland

Nog een nieuwe TV zender op komst n.l.Viceland

 

Vlaanderen krijgt er begin 2017 een nieuwe tv-zender bij. Het mediabedrijf Vice lanceert dan het lifestyle- en cultuurkanaal voor jongeren Viceland, dat te zien zal zijn op kanaal 21 van Telenet.

 

viceland.jpg

 

Vice Media lanceerde zijn tv-kanaal in februari al in de Verenigde Staten en Canada. Sinds september is Viceland ook te zien in Groot-Brittannië en Ierland. Het plan is om binnen anderhalf jaar uit te zenden in meer dan vijftig landen. 

 

De doelgroep van de zender is, net als van het onlineplatform, de millennials: jongeren van grofweg 20 tot 30 jaar. De programma's van Vice leggen de nadruk op jongerencultuur, met onderwerpen als muziek, drugs, seks, eten en mode. In Vlaanderen zal Viceland een mix van internationale content en in België en Nederland geproduceerde programma's uitzenden. Op het kanaal zijn hoofdzakelijk originele, voor Vice gemaakte programma's te zien, zoals de talkshow Noisey, F*ck that's delicious en de voor een Emmy genomineerde serie Gaycation met Ellen Page.

 

Thijs Boon, bestuursvoorzitter van Vice Benelux, heeft vertrouwen in de nieuwe tv-zender. "Het worden spannende tijden, maar iedereen hier is enorm gedreven om er een succes van te maken", zegt hij in een persbericht van Vice. "De komst van Viceland zorgt ervoor dat we met onze content op alle schermen - digitaal, mobiel en lineair - aanwezig zullen zijn. We hebben de ambitie om de meest spraakmakende verhalen op frisse en innovatieve manieren te vertellen aan millennials en deze stap zorgt ervoor dat we de lat voor onszelf nog hoger leggen."

 

Vice is een van oorsprong Amerikaans mediabedrijf, dat veel publiek trekt met onder meer een website en een tijdschrift. Het bedrijf is sinds 2006 actief in de Benelux. Dat Vice ook tv gaat maken is opmerkelijk, want jongeren kijken steeds minder traditionele, rechtstreekse televisie. Maar Boon gelooft in dit medium, zei hij vorig jaar tegen vakblad Adformatie: "De Millennial-doelgroep kijkt echt nog wel tv. Het is de komende vier, vijf jaar zeker nog relevant."

 

De Morgen  (Bron: Vice) 

 

tijdsbalkje rood

00:00 Gepost door Pieter Van Banden in Vrije tijd | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

De commentaren zijn gesloten.