06-06-16

Langere reclameblokken op tv door Europees besluit?

Langere reclameblokken op tv door Europees besluit?

 

De Europese Commissie wil tv-zenders meer ruimte geven om reclamezendtijd zelf in te delen. Het maximaal aantal reclameminuten blijft gelijk maar kunnen flexibeler gebruikt worden. De Duitse krant Handelsblatte heeft het besluit dat op 20 mei genomen blijkt te zijn openbaar gemaakt.

 

naamloos.png

 

Met de huidige wetgeving mogen tv-zenders maximaal twaalf minuten per uur besteden aan het uitzenden van reclames. De Europese Commissie wil het door een wijziging mogelijk maken dat tv-zenders tussen 07.00 en 23.00 uur twintig procent van uitzendtijd mag besteden aan het uitzenden van reclames. Twaalf minuten per uur komt overeen met twintig procent maar in de huidige situatie mogen tv-zenders niet uitgezonden reclameminuten opsparen en later alsnog gebruiken.

 

In de nieuwe planen van de Europese Commissie vervalt de termijn van een uur en wordt vervangen door een periode van 07.00 tot 23.00 uur. Hierdoor wordt het voor tv-zenders mogelijk om grote reclameblokken rond veel bekeken tv-programma’s te programmeren. Voor tv-zenders betekent het nieuwe plan de mogelijkheid om reclamezendtijd tegen hogere prijzen rond veel bekeken tv-programma’s te verkopen. De kijker moet zich voorbereiden op langere reclameblokken rond onder meer veel bekeken series en sportprogrammas.

TotaalTV (Jarco Kriek)

tijdsbalkje rood 

00:00 Gepost door Pieter Van Banden in Algemeen | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

De commentaren zijn gesloten.