20-05-16

CIM-cijfers (VRT):Studio Brussel haalt hoogste bereik ooit

CIM-cijfers (VRT):Studio Brussel haalt hoogste bereik ooit

 

Meer dan 80 procent van de Vlamingen luistert dagelijks naar de radio. Dat is het hoogste cijfer in bijna 10 jaar. Uit de nieuwe CIM-radiocijfers blijkt voorts dat de VRT-radiozenders de beste score sinds 2008 halen. StuBru en de commerciële zender JOE fm halen zelfs de hoogte cijfers ooit.

StuBru.png

Met een dagbereik van ruim 3,1 miljoen Vlamingen haalt VRT Radio de beste score sinds eind 2008. "We zijn zeer tevreden dat de luisteraars massaal naar onze VRT-radiozenders luisteren. Radio begeleidt mensen echt door hun dag. Radio dringt zich niet op, maar is er gewoon", zegt VRT-radiomanager Els Van de Sijpe. "Het is een belangrijke compagnon en houvast in soms woelige en onzekere tijden. Dat merken we ook aan de massale reacties van luisteraars. Signaleren, en zeker ook meevoelen en meeleven, dat is de kracht."

 

Logo Klara.jpg

 

De nieuwe CIM-cijfers tonen aan dat jongeren weer de weg vinden naar de radio. Zowel MNM als Studio Brussel zetten mooie resultaten neer. Dat is onder meer te danken aan recente initiatieven als het Arbeidsbureau en de aanloop naar De Strafste School bij MNM.

 

Logo MNM radio.jpg

 

Studio Brussel groeit nog verder door en haalt een recordbereik: 780.0000 luisteraars stemmen nu dagelijks af op de zender, en nog eens zovele anderen beleven het merk op digitale platformen.

 

logo StuBru.jpg

 

"Dat onze community zo blijft groeien, daar zijn we uiteraard enorm blij mee. Na een jarenlange groei boeken we nu een fantastisch resultaat. En dat dankzij onze fanbasis die ons trouw blijft, en dit op alle platformen", zegt StuBru-nethoofd Jan Van Biesen.

logo Radio 1 (VRT).jpg

 

Klara beleefde een sterke periode met Klara in de Singel en het Klarafestival. Radio 2 blijft ook nu de Grootste Familie van Vlaanderen en stijgt licht. De zender bereikt dagelijks bijna een derde van de Vlamingen.

Logo radio2 Nieuw 2015.png

 

Radio 1, dat zich klaarmaakt voor een intense sportzomer met het EK Voetbal en de Olympische Spelen, bleef mooi stabiel ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar.

Klembord01.jpg

Bij de commerciële radiostations haalt JOE fm een recordresultaat van 12,9 procent bij de doelgroep van 30- tot 49-jarigen. Dat is het beste resultaat sinds de start van de zender 7 jaar geleden.

 

Qmusic haalt een marktaandeel van 19,4 procent bij de doelgroep van 18- tot 44-jarigen en blijft in dat segment de op één na grootste radiozender.

 

Het marktaandeel van Nostalgie, de derde landelijke, commerciële zender, blijft stabiel op 5,7 procent.

De Redactie

Neem ook eens een kijkje op de CIM-website voor extra info en meer cijfertjes.

familieluistert naar radio.jpg

Tijdsbalkje rood.gif

00:00 Gepost door Pieter Van Banden in Algemeen | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

De commentaren zijn gesloten.