10-10-15

Onderzoek:'Traditionele tv speelt nog centrale rol bij Millennials'

Onderzoek:'Traditionele tv speelt nog centrale rol bij Millennials'

 

Jongeren tussen 12 en 34 jaar kijken tv wanneer, waar en hoe zij willen, maar lineaire tv heeft nog steeds veruit het grootste aandeel in het kijkgedrag. Dat meldt BrandDeli op basis van het internationale onderzoek van TV re[difined] van Viacom International Media Networks dat onlangs werd gepresenteerd op de Millennial Insights Day.

 

file_4823.jpg

 

De studie over het kijkgedrag van longform content toont aan dat traditionele TV nog steeds een centrale rol speelt in een tijd waarin jongeren kunnen kiezen om te kijken wat en wanneer ze willen.

 

De relatie van jongeren met TV verandert. Met het groeiend aanbod van (digitale) TV-kanalen en de komst van nieuwe devices en on demand diensten hebben jongeren meer keuzemogelijkheden dan ooit tevoren. Door het grote aanbod van kwalitatieve content is de betrokkenheid van de kijker de afgelopen jaren fors toegenomen, zo blijkt uit het onderzoek.

 

Maar liefst 63% van de ondervraagden geeft volgens BrandDeli aan het aanbod op TV beter dan ooit te vinden. Reden voor 53% van de respondenten om meer over TV te praten dan een aantal jaren geleden.

 

Millennials waarderen het zeer dat ze kunnen kiezen waar, wanneer en hoe (via welke device) ze content kunnen kijken. ­Vooral de flexibiliteit in het kiezen ‘wanneer’ men kan kijken, blijkt voor 64% van de ondervraagden het belangrijkst, meer nog dan de mogelijkheid te kijken waar of via welk device ze willen.

 

Ondanks het veranderende kijkgedrag heeft traditionele TV nog steeds veruit het grootste aandeel in het kijkgedrag van longform content. Dit komt onder andere voort uit het gegeven dat mensen het prettig vinden dat TV ook voorziet in de passieve kijkbehoefte. Van de Millennials geeft 63% aan traditionele TV te waarderen omdat je niet hard hoeft na te denken over waarnaar je gaat kijken. Zij genieten juist van het zender- en programma-aanbod dat ze toevallig tegenkomen.

 

Het onderzoek is volgens BrandDeli uitgevoerd onder 10.500 Millennials in de leeftijd 12-34 jaar uit 14 verschillende landen, waaronder Nederland en geeft inzicht in hoe Millennials long form content ontdekken, kijken en blijven kijken.

 

BrandDeli is het mediabedrijf van Discovery Networks Benelux, Viacom International Media Networks en FOX International Channels. De organisatie representeert in totaal dertien lineaire en digitale TV-merken in Nederland: 24Kitchen, Comedy Central, Comedy Central Family, Discovery Channel, Eurosport, FOX, FOX Sports, ID, MTV, National Geographic Channel, Nickelodeon, Spike en TLC. Daarnaast representeert BrandDeli de online video platformen WildHitz en Makers Channel. Samen zorgen deze merken voor een ongekend groot bereik. BrandDeli is verantwoordelijk voor de verkoop van zowel spot, online als Brand Partnerships.

Naar nonkel Bob kijken in 1957.jpg

 

RadioNL (Martin Slijper)

 

tijdsbalkje rood 

00:00 Gepost door Pieter Van Banden in Algemeen | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

De commentaren zijn gesloten.