08-09-15

Vlaamse commerciële omroepen hebben aandacht voor asielcrisis

Vlaamse commerciële omroepen hebben aandacht voor asielcrisis

 

Ook de Vlaamse commerciële omroepen hebben zich ingezet voor en blijven aandacht besteden aan de asielcrisis. Dat doen ze onder meer in hun eigen nieuws-, actua- en duidingsprogramma's. Dat laten Medialaan (VTM, 2BE, Q-Music) en De Vijver Media (SBS, VIER, VIJF, Woestijnvis) vandaag aan Belga weten. Medialaan besteedt aandacht aan de vluchtelingencrisis in VTM Nieuws en de radionieuwsuitzendingen. "Ook in andere programma's op radio en tv kan de thematiek aan bod komen", zegt woordvoerster Sara Vercauteren.

 

2b3565d03c6e2e4d7c8962cc36ca8437.jpg



Bij VIER stond dinsdagavond de uitzending van "Karen en Decoster" in het teken van de asielcrisis, met meningen van zowel burgers als oorlogsvluchtelingen, truckchauffeurs uit Calais, beleidsvoerders en academici. "De Ideale Wereld" (VIER) besteedt dagelijks aandacht aan de manier waarop in Vlaanderen met deze crisis omgegaan wordt. VIER is momenteel ook volop bezig met de voorbereidingen van de opnames van het programma "Rot op naar je eigen land", waarbij een groep Vlamingen dit najaar de (omgekeerde) vluchtwegen van asielzoekers tot aan hun land van oorsprong afleggen.



"De komende dagen en weken blijft het vluchtelingenthema bovenaan onze agenda staan", zegt woordvoerder Kristof Demasure. "Op basis van de vragen van lokale en internationale hulporganisaties op het terrein breiden we afhankelijk van de evolutie van deze crisis de mobilisatiekracht van VIER en VIJF verder uit om onze kijkers naast bewustwording ook te activeren tot solidariteit."

 

Skynet

 

tijdsbalkje rood

00:00 Gepost door Pieter Van Banden in Actualiteit | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

De commentaren zijn gesloten.