04-08-15

Radio: medium van de toekomst

Radio: medium van de toekomst

        

Is er nog plaats voor radio in het aan snel tempo evoluerende medialandschap, of begint het medium binnenkort aan zijn Zwanenzang?

 

Philips radio 1956.jpg

 

De tijd dat het hele huishouden ‘s avonds rond de radio verzameld zat, behoort al een tijdje tot het verleden, maar de radio blijft vandaag voor velen nog altijd een belangrijke bron van informatie en entertainment. Vooral in de auto blijft de radio erg populair, maar ook thuis of op het werk als achtergrondgeluid.

 

Toch kunnen we ons de vraag stellen of radio als medium niet stilaan tot het verleden behoort. Het medialandschap evolueert razendsnel en er dienen zich steeds meer alternatieven aan, die de plaats van radio zouden kunnen innemen. Is er nog plaats voor radio in de toekomst, of zal het medium al snel worden herleid tot relikwie van het verleden?

 

ZDNet sprak met Floris Daelemans. Hij is als innovation researcher bij de VRT op dagelijkse basis bezig met onderzoek naar de toekomst van radio.

.

Lees HIER het prachige stukje verder via ZDNet.

.

radio uit 1929.jpg

 

ZDNet

 

tijdsbalkje rood

 

00:00 Gepost door Pieter Van Banden in Vrije tijd | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

De commentaren zijn gesloten.