31-03-15

Radio2:Peter Verhulst stort zich in de voorjaarsklassiekers!

Radio2:Peter Verhulst stort zich deze week in de voorjaarsklassiekers!

.

Wie lente zegt, denkt voorjaarsklassiekers. Die uit het wielrennen, maar nu ook de voorjaarklassiekers van Radio 2!

.

.

Deze week draaien ze van maandag tot vrijdag van 13 tot 16 uur enkel en alleen jullie keuze in De Topcollectie. Kies dus 3 nummers waarvan jij vindt dat ze het verdienen om op hun podium te staan én vertel hen kort waarom je die bepaalde nummers kiest.

.

Luister tussen 13 en 16 naar De Topcollectie en speel mee met hun fameuze radioquiz. Je maakt kans op een VIP-arrangement voor de Ronde van Vlaanderen!

.

Veel plezier dus en geniet van de voorjaarsklassiekers!

.

Logo Radio 2 (bis).jpg

.

Klik hier om je keuze te maken!

.

Wie meespeelt met hun radioquiz, zal misschien antwoord moeten geven op hun schiftingsvraag. En die heeft uiteraard te maken met wielrennen. Peter Verhulst speelt daarin de hoofdrol...tja...

.

Peter Verhulst radio 2 (foto PVB).jpg

.

Radio2

.

tijdsbalkje rood

09:48 Gepost door Pieter Van Banden in Muziek | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

CNN mag opnieuw uitzenden in Rusland

CNN mag opnieuw uitzenden in Rusland

.

De Russische mediawaakhond Roskomnadzor heeft CNN opnieuw een uitzendlicentie toegekend. De Amerikaanse nieuwszender schortte eind 2014 zijn uitzendingen in Rusland na een wijziging van de mediawetgeving. In januari ging CNN al onderhandelingen aan met de Russische mediawaakhond over een eventuele terugkeer.

.

cnn logo.jpg

.

"Op 23 maart hebben we een uitzendlicentie gekregen voor de komende 10 jaar", zei een bron binnen CNN aan de Russische krant Izvestia. Dat nieuws werd later bevestigd door Aleksandr Zharov, het hoofd van Roskomnadzor.

.

In november 2014 kondigde CNN aan dat het zijn uitzending in Rusland wegens "wijzigingen in de Russische mediawetgeving" zou opschorten.

.

Op 31 december stopte de zender ook effectief met uitzenden. Toen al gaf Turner International, het moederbedrijf van CNN, aan dat het hoopte snel te kunnen terugkeren naar Rusland. "Onze huidige distributierelaties zetten we stop tijdens dit proces. We hopen op een later tijdstip te kunnen terugkeren op deze markt."

.

cnn1.jpg

.

De nieuwe Russische mediawetgeving houdt in dat het toegestane aandeel buitenlands kapitaal in mediabedrijven in Rusland nog maar 20 procent mag zijn, voorheen was dat 50. Daarnaast werden er strengere regels voor reclame ingevoerd. Die maatregelen vormen een bedreiging voor de meeste onafhankelijke media in het land.

.

De Redactie

.

tijdsbalkje rood

00:00 Gepost door Pieter Van Banden in Algemeen | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

Frankrijk promoot DAB

Frankrijk promoot DAB

.

Voorstanders van digitale etherradio in Frankrijk hebben samen met WorldDMB, de internationale organisatie ter promotie van DAB(+) opgericht. Deze alliantie wil digitale etherradio promoten bij het publiek en de belangen ervan te behartigen bij onder meer de overheid en de auto-industrie.

.

DAB.jpg

.

Sinds eind juni van vorig jaar heeft Frankrijk officieel digitale radio via de ether. In Parijs zijn inmiddels 41 stations te ontvangen via radio numérique terrestre (RNT), zoals de Fransen het noemen. In Marseille gaat het om 31 zenders, terwijl er in Nice 22 te beluisteren zijn. Uitgezonden wordt in DAB+ of DMB. In Lyon zijn er diverse proefprojecten opgezet met DAB+.
.

Nog altijd is er grote verdeeldheid in de Franse radiowereld over RNT. Grote groepen als NRJ, RTL en Lagardère en de Nationale Confederatie van Vrije Radiostations (CNRA) zijn nog altijd fel tegenstander van digitale etherradio, terwijl partijen als de SIRTI (vertegenwoordiger van een groot aantal regionale commerciële zenders) en de SNRL (vertegenwoordiger van zeshonderd lokale niet commerciële radiostations en daarmee één van de grootste verenigingen) juist voorstander zijn.
.

Groot probleem in Frankrijk was dat er geen overkoepelende organisatie was om RNT te promoten en de belangen ervan te behartigen. Daar komt nu verandering in. De SIRTI en de SNRL hebben samen met WorldDMB een alliantie opgericht voor RNT.
.

De nieuwe alliantie zal de promotie van RNT gaan coördineren, alsmede in gesprek gaan met de auto-industrie en de elektronica retailers om DAB+ontvangers in voertuigen en winkels te krijgen. Daarnaast roept de Alliance pour la RNT mediaregulator CSA op om zo snel mogelijk een tijdschema te publiceren voor de uitrol van RNT in Frankrijk. Met name Lyon, Straatsburg, Bordeaux, Toulouse, Nantes en Lille staan hoog op het verlanglijstje van de alliantie om snel te starten met RNT.

.

.

Bericht: Radio.nl

.

Radio19

.

tijdsbalkje rood 

00:00 Gepost door Pieter Van Banden in Muziek | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

30-03-15

Campagnelied Kom Op Tegen Kanker te koop

Campagnelied Kom Op Tegen Kanker te koop

.

Het campagnelied van Kom Op Tegen Kanker is vanochtend voorgesteld op de radiozenders van de VRT. Vanavond wordt de clip van "Iedereen is van de wereld" voor het eerst uitgezonden in het programma "Iedereen beroemd".

.

KOTK lied.jpg

.

Thé Lau van The Scene heeft zijn toestemming gegeven om zijn nummer "Iedereen is van de wereld" te gebruiken als campagnelied van Kom Op Tegen Kanker. De cover van het nummer wordt vanaf vandaag te koop aangeboden via de verkooppunten die op de site iedereentegenkanker.be staan.

.

De integrale opbrengst van het nummer gaat naar Kom Op Tegen Kanker. Thé Lau, die terminale keelkanker heeft, zong de eerste regel van het campagnelied in. 35 andere artiesten zingen mee.

.

De deelnemende artiesten zijn Thé Lau, 2Fabiola ft. Loredana, Jasper Publie (Bandits), Bart Kaëll, Bart Peeters, Brahim, Christoff, Clouseau, De Romeo’s, Free Souffriau, Gene Thomas, Gert Bettens (K’s Choice), Guy Swinnen, Helmut Lotti, Noémie Wolfs (Hooverphonic), Jan Leyers, K3, Kate Ryan, Koen Buyse, Laura Tesoro, Milow, Natalia, Paul Michiels, Rick de Leeuw, Robby Longo, Ronny Mosuse, Johannes Genard (School is Cool), Sean Dhondt, Slongs Dievanongs, Stan Van Samang, Steven De bruyn, Tom Helsen, Triggerfinger, Udo, Urbanus, Will Tura, Yevgueni.

.

Een hele maand, tot aan de live-show op 26 april, roepen verschillende bekende Vlamingen iedereen op om acties te organiseren voor het goede doel en die te registreren via iedereentegenkanker.be.

.

.

De Redactie

.

tijdsbalkje rood 

08:55 Gepost door Pieter Van Banden in Muziek | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

NL:Voorjaarscampagne Digital Radio+ van start

NL:Voorjaarscampagne Digital Radio+ van start

.

Vorige week is de voorjaarscampagne voor Digital Radio+ (DAB+) van start gegaan op de landelijke radiostations. Hierin worden luisteraars gewezen op de voordelen van digitale radio. De voorjaarsspot op de radio is één van de campagnes die dit jaar gelanceerd worden voor DAB+.

.

digital radio.jpg

.

Ook van de nieuwe spot is de audiodrager gebaseerd op de evergreen Let’s get Physical van Olivia Newton John. Voormalig radiodeejay Leo van der Goot sprak ook deze spot in.

.

Dit jaar worden er opnieuw diverse activiteiten georganiseerd om de bekendheid van DAB+ te vergroten. Zo zal er tijdens de AutoRAI een presentatie worden gehouden om de automobielindustrie te informeren over digitale radio. Ook gaat minister Kamp in gesprek met de autobranche om meer nieuwe auto’s standaard te leveren met een DAB+radio.

.

In juni gaat de website voor Digital Radio+ op de schop. Dit komt mede doordat er een Europees logo ingevoerd gaat worden voor Digital Radio. Van 5 tot en met 9 oktober wordt opnieuw “De week van de digitale radio” gehouden.

.

Klembord01.jpg

Klik en luister naar het spotje !

.

Daarnaast zijn op de radio het hele jaar door reclames te horen voor DAB+. In juli en december zal er ook weer een tv-commercial te zien zijn op de verschillende zenders.

.

Dit jaar wordt het aanbod via DAB+ verder uitgebreid met regionale radiostations. Inmiddels zijn in zuidwest-Nederland de regionale publieke radiostations al via DAB+ te ontvangen. De rest van Nederland volgt later dit jaar. Ook starten dan de regionale commerciële stations.

.

DAB.jpg

.

RadioNL  (Martin Slijper)

.

tijdsbalkje rood 

00:00 Gepost door Pieter Van Banden in Actualiteit | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

Oostenrijk: Test met DAB+ komt moeizaam van de grond

Oostenrijk: Test met DAB+ komt moeizaam van de grond

.

De aangekondigde test met DAB+ in Wenen komt vooralsnog moeizaam van de grond. Deze week werd bekend dat de publieke omroep ORF en de landelijke commerciële zender Kronehit besloten hebben om toch niet mee te doen. Daarnaast is de start van de test opnieuw uitgesteld.

.

logo DAB+.png

.

Het was de bedoeling dat half april een test zou starten met DAB+ in Oostenrijk. In Wenen worden dan twee zenders aangezet die voor dekking in de hele stad, zowel binnens- als buitenshuis, moeten gaan zorgen. Maar de start van de test is opnieuw uitgesteld. Verwacht wordt nu dat eind mei gestart gaat worden.

.

Welke zenders er precies meedoen aan de test is nog niet geheel duidelijk. Geruchten zijn dat onder meer Liferadio, Welle 1, Radio Maria, ERF, Lounge FM, Radio Arabelle, een nieuwe rockzender en het Duitse Absolute Hot van de partij zijn.

.

file_197749.jpg

.

De publieke omroep ORF en de landelijke commerciële zender Kronehit zouden in eerste instantie ook meedoen, maar hebben besloten om toch af te haken. De ORF zou een nieuwe jongerenzender met de werktitel FM21/Ö3Plus gaan testen, maar heeft na recente problemen rond de licentie voor Visual Radio besloten om toch niet mee te doen.

.

De directeur van Kronehit is opeens 180 graden gedraaid qua mening. Hij noemt DAB+ nu ‘een frontale aanval op FM’. Het zou alleen maar goed voor de portemonnee van de elektronica-industrie zijn, omdat luisteraars een nieuwe radio moeten aanschaffen om DAB+ te kunnen ontvangen.

.

Wat natuurlijk ook meespeelt is dat Kronehit de enige landelijke commerciële zender in Oostenrijk is. De zender schrijft nu, na 10 jaar, eindelijk zwarte cijfers. Met de komst van DAB+ krijgt Kronehit er opeens 15 landelijke concurrenten bij. En daar zit het radiostation natuurlijk niet op te wachten.

.

DAB+luisteren naar radio.jpg

.

RadioNL (Martin Slijper)

.

tijdsbalkje rood 

00:00 Gepost door Pieter Van Banden in Web | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

Satelliet:SES bereikt driehonderd miljoen huishoudens

Satelliet:SES bereikt driehonderd miljoen huishoudens

.

De satellieten van het Luxemburgse bedrijf SES bereiken wereldwijd drie miljoen huishoudens. Meer dan een miljard mensen kijken en luisteren zenders via deze satellieten.

.

ses astra logo.jpg

.

Het grootste bereik heeft SES in Europa. Direct via de satelliet consumeren 65 miljoen huishoudens tv- en radiozenders via de satelliet. De Astra1 (19,2° Oost)-satelliet is de meest bekeken satellietpositie. Via DVB-T, kabel en IPTV worden in Europa meerdere zenders die afkomstig van de SES-satellieten zijn aan 89 miljoen huishoudens doorgegeven. Hierdoor komt het totale bereik in Europa op 154 miljoen huishoudens. Noord-Amerika volgt met 84 miljoen huishoudens. SES heeft de cijfers onlangs in de jaarlijkse Satellite Monitor bekendgemaakt.

.

Draaiende schotelantenne.gif

.

SES maakt in de Satellite Monitor geen gedetailleerde bereikcijfers voor de Benelux-markt bekend. Enkele jaren geleden schrapte SES het Benelux-kantoor in Hilversum. Sindsdien zijn er geen bereikcijfers voor Nederland en België meer openbaar gemaakt. Omdat ook M7 Group – eigenaar van de Nederlandse en Belgische satelliettelevisieaanbieders CanalDigitaal, TV Vlaanderen en TéléSAT – geen abonneecijfers bekendmaakt, is onduidelijk hoeveel huishoudens in Nederland en België rechtstreeks via de schotelantenne naar tv- en radiozenders kijken en luisteren.

.

schotel.jpg

.

TotaalTV (Jarco Kriek)

.

tijdsbalkje rood

00:00 Gepost door Pieter Van Banden in Algemeen | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

29-03-15

RadioWorld plaats artikel over jingles

RadioWorld plaats artikel over jingles

.

Het vakblad RadioWorld heeft onlangs een boeiend artikel gepubliceerd over de jingles van TM Studios in Dallas. Het artikel is geschreven door Ken R. Deutsch, jingle-veteraan en schrijver van twee jingleboeken.

.

TMstudios.jpg

.

Een paar highlights uit zijn verhaal: jingle-koortjes zijn uit, individuele zangers zijn in. Zangers hoeven niet meer in dezelfde studio op hetzelfde moment in te zingen. Zo kunnen we zowel klinken als Los Angeles als Europa, zegt Greg Clancy, (general manager / vice president creative) in het artikel.

.

Ook leuk om te lezen welke microfoons, processoren en software TM Studios gebruikt. En het jinglebedrijf wordt – zo blijkt uit het artikel – meer en meer betaald met barter (reclamezendtijd) in plaats van met geld. Zo krijgt eigenaar Westwood One reclamezendtijd die ze weer kan (laten) vullen door andere klanten. Lees hier pagina 1 en hier pagina 2.

.

Bericht: Jingleweb.nl

.

Radio19 (NB Palladin)

.

tijdsbalkje rood 

00:00 Gepost door Pieter Van Banden in Vrije tijd | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

Reelworld heeft eigen radiostation

Reelworld heeft eigen radiostation

.

Reelworld Europe in Manchester heeft het Spaanse radiostation Cadena 100 de jingleservice One verkocht. Dat is een abonnement op maandelijks een hoeveelheid jingles, imaging, workparts en andere elementen.

.

Cadena100.jpg

.

De zang voor deze jingles is opgenomen in de Europese studio van Reelworld in Manchester. Het pakket bevat uiteraard het sonic logo van Cadena 100. Ook zijn er speciale versies gemaakt voor de ochtendshow.

.

Het zusterstation van Cadena 100 (MegaStarFM) gebruikt One al sinds een jaar. Reelworld heeft trouwens (voor zover wij weten) als eerste jinglebedrijf een eigen radiostation met non stop actuele hits en natuurlijk met jingles. Die zijn speciaal gemaakt voor Reelworld Radio en perfect gemixt in de platen.

.

ReelWorld Radio bestaat sinds zomer 2012 en heeft inmiddels verschillende vormen gehad. Het begon met een speciaal station tijdens (radio-)conferenties en is op die basis verder gegroeid, meldt ons Anthony Gay van Reelworld. Een mooi en bijzonder uithangbord van hun kunnen. Ook Benztown heeft een eigen radiostation.

.

Bericht: Jingleweb.nl

.

Radio19 (FB)

.

tijdsbalkje rood

 

00:00 Gepost door Pieter Van Banden in Algemeen | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

NL:Een radio-omroep voor begrafenisondernemers

NL:Een radio-omroep voor begrafenisondernemers

.

Het klinkt bizar: een radio-omroep over de hobby's van een begrafenisondernemer, tips over het onderhoud van een graf en actueel nieuws rondom de dood en overlijden. Toch is de Nederlander Hans Kuyper een paar maanden geleden met zijn Uitvaartomroep van start gegaan.

.

uitvaart radio journaal.png

.

De 69-jarige Kuyper vertelde eerder al  enthousiast over zijn nieuwe uitdaging: "Er gebeurt zo ontzettend veel in het uitvaartwezen. Ik ben al 30 jaar actief binnen de branche en heb, ik wil mezelf niet op de schouder wil kloppen, heel  veel creatieve ideeën. De meesten belanden in de prullenbak, maar het idee van een Uitvaartomroep bleef hangen."

.

De Uitvaartomroep moet een gevarieerd programma bieden: "Het is niet alleen dood en begrafenis." Er zijn veel meer verhalen te vertellen, vindt Kuyper. Zoals in het programma Pak uit, kloffie aan: "Bij begrafenisondernemers zijn veel mensen een koude man. Terwijl zo'n persoon juist heel betrokken is bij de nabestaanden. Hij is heel erg betrokken bij het rouwproces. Maar er zit nog veel meer achter die persoon, zijn hobby's bijvoorbeeld. Misschien is het wel een fanatieke visser of iets dergelijks. Er is zoveel te vertellen, dat willen we ook echt gaan doen."

.

Naast de verhalen wil Kuyper praktische informatie bespreken."Wat kun je voor dingen doen terwijl je nog leeft? Wat zijn de consequenties van keuzes die je maakt? Als je bijvoorbeeld een huis koopt, wat gebeurt daarmee na je dood?' Het zijn vragen die nu misschien nog ver van mensen af staan, maar wel belangrijke vragen, aldus Kuyper. 'Het grootste gedeelte van de antwoorden op die vragen zijn mensen de volgende dag al vergeten, maar als er maar een klein deeltje blijft hangen ben ik al tevreden."

.

De Uitvaartomroep zendt alleen online uit. Kuyper is niet bang dat mensen zijn omroep niet weten te vinden. "Mensen gaan niet de radio aanzetten op een zondagmiddag om naar ons te luisteren. We gaan daarom gericht onze content aanbieden via websites en social media. Ook via begrafenisondernemers, die kunnen linken naar onze website."
.
Bij radio hoort ook muziek. "We gaan zeker muziek uitzenden, maar geen pop. Ook geen ouderwetse klassiekers, maar neutrale muziek die past bij onze opzet. Het moet wel prettig luisteren en passen bij het onderwerp: muziek zoals Jan Smit komt er bij ons niet in."

.

Kuyper is trouwens de eerste man ter wereld die een Uitvaartomroep begint: "Dit bestaat nog nergens, we weten dus ook nog niet echt wat we kunnen verwachten." Met de omroep wil Kuyper zowel mensen die in de uitvaartbranche als nabestaanden van overledenen bereiken. "Dagelijks gaan er 420 mensen dood, en er zijn ook nog eens duizenden mensen actief in het uitvaartwezen. Al die nabestaanden en al die werknemers zijn onze primaire doelgroep."

.

Als extra service biedt Kuyper ook de mogelijkheid om een gesproken rouwbericht te verzenden. Mensen vullen online en formulier in. Daar wordt een mooie kaart van gemaakt, en als mensen dat willen kan het ook ingesproken worden. Dat wordt binnen een paar uur gemaild.' Volgens Kuyper is het een mooi aanvulling op rouwbrieven. "Als iemand voorzitter is geweest van de voetbalclub kent hij heel veel mensen. Om hen allemaal een brief te sturen is erg prijzig. Met een mooi, gesproken, rouwbericht kun je dat sneller én goedkoper doen."

.

De Uitvaartomroep

.

omroep uitvaart.jpg

.

Het Laatste Nieuws

.

tijdsbalkje rood 

00:00 Gepost door Pieter Van Banden in Algemeen | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende