08-03-15

Nooit eerder zo veel reclame op radio

Nooit eerder zo veel reclame op radio( met dank aan de files)

.

2014 was een recordjaar voor radioreclame. Belgische bedrijven besteedden 522 miljoen euro om hun boodschap in de ether te krijgen. Onder andere de files verklaren het stijgende succes van radioreclame. ‘Want op tv zappen we weg van reclame, op de radio niet.’

.

radio reklame.jpg

.

Op tv is het allemaal veel flitsender en op internet zijn de mogelijkheden oneindig. En toch kiezen steeds meer bedrijven ervoor om in radioreclame te investeren. Ook al betaal je daar op het duurste moment – op weekdagen net voor de radio­journaals tussen 7.30 en 8.30 uur op Radio 1 – tot 2.400 euro voor. Voor een spot van amper 30 seconden.

.

Dat Belgische bedrijven er toch massaal in investeren – vorig jaar in totaal 521.960.059 euro – is dankzij de file. Iets waar we met ons land internationaal koploper zijn. ‘En hoe langer we in de file zitten, hoe meer we naar de radio luisteren en re­clameboodschappen horen’, zegt Philip Maes van het reclamebureau The Maffia. ‘Want in tegenstelling tot de tv-kijkers zappen radio­luisteraars niet weg van reclame.’

.

Maffia. ‘Want in tegenstelling tot de tv-kijkers zappen radio­luisteraars niet weg van reclame.’

.

Bovendien lijkt radioreclame ook effectiever. Lees er alles over in Het Nieuwsblad van gisteren zaterdag 7 maart dus.

.

Het Nieuwsblad

.

tijdsbalkje rood 

 

00:00 Gepost door Pieter Van Banden in Algemeen | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

De commentaren zijn gesloten.