08-02-15

NL:Radioreclamebestedingen stijgen naar 233 miljoen in 2014

NL:Radioreclamebestedingen stijgen naar 233 miljoen in 2014

.

De netto radioreclamebestedingen over 2014 komen uit op 233 miljoen euro, dit is een groei van 2,8% ten opzichte van een jaar eerder (226,8 miljoen). De spot-omzet groeide met 5,5 miljoen naar bijna 219 miljoen. De non-spot bestedingen hebben wederom een recordomzet geboekt van ruim 14 miljoen euro, een groei van 6%.

.

Logo-RAB.png

.

Uit de bruto Nielsencijfers blijkt dat er veel verschuivingen zitten in de top 10 meest bestedende radioadverteerders. Ziggo komt met stip op nummer 1 in deze lijst (was #5 in 2013). Adverteerder Kruidvat stijgt van 18 naar 2 door ook een aanzienlijke stijging van haar radioreclame. Peugeot handhaaft de nummer 3-positie, Lidl stijgt van 6 naar 4 en Volkswagen staat op de 5e plaats (#4 2013). Opvallend is dat de top 3 branches ongewijzigd blijft ten opzichte van 2013, namelijk retail, transport en financiële dienstverlening. Ook het aantal adverteerders is met 1.782 adverteerders in 2014 nagenoeg gelijk gebleven.

.

Liedewij Hentenaar, directeur van het Radio Advies Bureau: "Onze adverteerders hebben vaker radio ingezet in 2014, met bovendien een groter bestedingsaandeel voor radio per adverteerder. Radio in de mediamix vergroot je campagne-effecten altijd, ook bij een gelijkblijvend mediabudget. Het is mooi dat deze kracht van radio door de markt steeds beter herkend en erkend wordt."

.

radio.jpg

.

RadioFreak

.

tijdsbalkje rood 

00:00 Gepost door Pieter Van Banden | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

De commentaren zijn gesloten.