10-02-15

Boete van VRM van 5.000 euro voor VTM

Boete van VRM van 5.000 euro voor VTM

.

De Vlaamse Regulator voor de Media (VRM), de onafhankelijke toezichthouder voor de Vlaamse audiovisuele media, legt VTM tweemaal een boete van 2.500 euro op voor het uitzenden van niet conforme sponsorboodschappen.

.

vTM logo.jpg

.

De VRM controleerde op 26 september en 19 oktober van vorig jaar meerdere televisieomroepen. Op beide datums heeft de commerciële omroep een sponsorboodschap voor een chocolademerk uitgezonden.

.

Op die beelden is het product en de verpakking te zien. Op die verpakking wordt het woord "nieuw" vergroot in duidelijk leesbare letters.

.

De VRM stelt vast de sponsorboodschappen van het chocolademerk veel meer bevatten dan de toegelaten louter imago-ondersteunende slogan. De sponsorvermeldingen bevatten promotionele elementen die aanzetten tot consumptie, in de vorm van het specifieke woordgebruik "nieuw".

.

Daarom legt de VRM VTM in beide dossiers telkens een administratieve geldboete van 2.500 euro op.

.

De Redactie

.

logo VRM.png

.

Lees de beslissing op VRM website: VRM legt VTM boete op van 2.500 euro voor het uitzenden van een niet conforme sponsorboodschap.(1) 3/2/2015

.

Lees de beslissing op VRM website: VRM legt VTM boete op van 2.500 euro voor het uitzenden van een niet conforme sponsorboodschap.(2) 3/2/2015

.

tijdsbalkje rood 

00:00 Gepost door Pieter Van Banden in Algemeen | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

De commentaren zijn gesloten.