20-02-15

KLM verdient aan sociale media

KLM verdient aan sociale media

.

Luchtvaartmaatschappij KLM verdient jaarlijks 25 miljoen via sociale media, door klanten bijvoorbeeld via Twitter en Facebook omboekingen te laten regelen. Dat zegt Martijn van der Zee, senior vice president e-commerce van Air France-KLM tegen MT.nl.

.

klm.jpg

.

KLM won eerder in 2014 twee vakprijzen voor het beste merk en de beste reactie op social media. Begin dit jaar introduceerde de luchtvaartmaatschappij een betaalsysteem waarmee klanten direct via Facebook of Twitter kunnen betalen.

.

Dat systeem werd door het social media-team van KLM ontwikkeld, zodat onder meer het omboeken van vluchten helemaal via sociale media geregeld kon worden. Een kleine vier weken en 3.500 euro verder stond het er, aldus Van der Zee. Het levert ons nu een kleine 80.000 euro per week op.

.

Dat betaalsysteem levert KLM jaarlijks vijf miljoen euro op. De overige twintig miljoen wordt verdiend met speciale acties die alleen via sociale media worden verspreid.

.

                

.

Bericht: NU.nl

.

Radio19  (FB)

.

tijdsbalkje rood 

00:00 Gepost door Pieter Van Banden in Algemeen | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

De commentaren zijn gesloten.