21-01-15

NL:Shazam herkent biercommercial

Shazam herkent biercommercial

.

Sky Radio en Shazam starten een unieke samenwerking. Het commerciële radiostation en de bekende mobiele muziekherkenning app introduceren samen met bierproducent Bavaria de eerste interactieve radiocommercial.

.

               

.

Op aangegeven tijdstippen hoort de luisteraar de radiocommercial van Bavaria 0.0% Radler, waarna men door het gebruik van Shazam kans maken op een gratis vakantie naar het Bavaria Radler Easy Island. De actie van Shazam en Bavaria is te horen van maandag 28 juli tot en met zondag 3 augustus bij Sky Radio. Het is de eerste keer in Nederland dat een radiozender op deze manier met Shazam samenwerkt. Met deze innovatie verhoogt Sky Radio de attentiewaarde van radiocommercials.

.

Dennis Landman, Sales Director Sky Radio Group: Begin dit jaar raakte ik in gesprek met Ruud de Langen van mediabureau Mindshare, om op basis van de muziekherkenning van Shazam bij Sky een promotie te ontwikkelen. We laten met deze actie zien dat Sky Radio en Bavaria op het gebied van audio blijven innoveren.

.

Het actiemechanisme is simpel: zodra de reclame van Bavaria 0.0 % Radler bij Sky voorbij komt herkent Shazam deze en stuurt luisteraars direct door naar de actiepagina van Bavaria. De uitzendtijden van de spots worden op Skyradio.nl en on air aangekondigd. Nooit eerder werd actief luisteren naar radiocommercials op deze manier aangemoedigd.

.

Bericht: Radio.nl

.

Radio19 (TB)

.

tijdsbalkje rood 

 

00:00 Gepost door Pieter Van Banden in Algemeen | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

De commentaren zijn gesloten.